Friday, June 5, 2009

kehidupanku selepas diploma lorh...

kehidupan ku bermula di rumah mak tam aku di segambut..







aku diminta untuk jga makan pakai anak n laki mak tam aku yg aku pangil pak tam la kn....
tapi bukan aku sorang jer...aku ngan sepupu aku yg sebaya aku..dia pown same cm aku gak ngah cuti semesta...dia blaja kt usim nilai...gmbr sebelah tu la sepupu aku...dorang tu dua beradik...yg duduk pkai jubah tu yg sebaya aku...yg belakang tu akak dia...
mak tam aku kna kursus selama sebulan...ari minggu dia blik r...


dan aku hari minggu tu lah aku ambik kesempatan nk kuar jalan-jalan...














ni la 4 org sepupu aku yg nkl...adush pening kepala aku...

hujung minggu pertama aku...aku ikot mkcik yg aku panggil mak nda pi cameron highland...























masa kt sane kami duk hotel heritage...best 2 best r tp cz ade bdak kecik yg nakal tuh...aduh pening kepala nk jga...kami bawak sekali anak2 mktam aku...mula2 tu perangi nyer baik jer...tp bila dh smpai kt sane ya Allah perangai dorang...rasa nk sepak2 je dorang tuh...aku ni dh la xlh trima sikit kalo dak2 nakal ni...hehhhe...mcm la aku ni xnkl dlu ek...tp aku rasa xde senakal dorang nih...masa mkn kt hotel tuh dorang duk main2...aduh malunyer aku rasa bwk dak2 hampeh ni...sume org tgk meja kami...tp aku dengan selamber ckp 'pe tgk2????nyibok jer' kt org yg pandang meja kami...hahhahah...malu lak rasa pas tu...tp nk wat cm ne aku ni dh geram thp dewa dewi dh time tu...pdn r muka dorang...sepupu aku dh bantai gelak dh tgk gelagat aku time tu...hahahhahaa...mampos nk lyn..

gmbr ni masa bwk budak2 nakal g jln2 sekitar cameron

















hujung minggu kedua lak aku pi PD...hahhaha...kali ni aku xbwak anak mak tam aku cz dorang nkl sgt kn...hahahhahaha...

tp xlh lari la ngn anak mak nda aku...tp xpe aku xkisah cz mak dorang blh jga...hahhahah...

kali ni blh la enjoy cikit...

ni gmbr2 aku masa kt PD...kami duk kt Avillion Beach Resort...tmpt die cntik gila aku nk ckp kt korang...tp sebelum check in kami pi mkn nasi ayam koboi...boleh la thn sedapnyer...
pas mkn kami pi check in...



cntik x gmbr ni...hhehhhee



ni la resort tmpt kiteorg duk tau...cntik tau...ade konsep kampung n moden...cntik sgt....











nyaman je duk sini...cm duk kt kg aku jer...hehehhehe....gmbr ni lak kt toilet dlm bilik tau...bilik yg kami dpt ni dlm air tau...syok r gak...tp pns r cz duk dlm air kn...arapkan aircond je la...tp biliknya cntik n besar tau...
























ni lah keadaan biliknyer...tp aku bkn duk bilik...ni bilik mak nda aku...aku ngn sepupu aku duk bilik lain...hehehhe....tp lbh krg cm ni la keadaannyer...bilik aku xsempat nk di snap la....













pose maut lak kt katil nih...hahahhahha

ni la fmly mak nda aku yg selalu bwk kami berjalan-jalan....sbb husband die tu asyik outstation je...pe2 hal kami la jd pengikut setia...heheehhe








skrg ni aku nk bwk korang tgk kwsn sekitar resort ni lak.....tp b4 that nk tnjuk ni la sepupu aku...dia ni warak sikit...yela dak usim kn...





ptg2 kt sini kami di hiburkan oleh kumpulan muzik tradisional...erm terhibur la gak smbil menghirup angin petang sepoi2 bahasa...huhhuhu..











pas tu ptg2 gak la rmai org mandi-manda kt swimming pool...tgk la gelagat sepupu aku ni...aku nk mandi tp segan lak cz kt sini kne pakai pakaian renang r lak...xdapet eden nk nolong...
















pas tu kt sini de gak la kandang2 binatang cm arnab, ayam, kura-kura n mcm2 lg la...cm duk kt kg jer siap ade kandang binatang sume tuh...aku men arnab je cz arnab tu comel sgt...tgk la gmbr nih...hehhhee...merak yg megah tp cntik pown de kt sini...































ni jela kenangan kt bilik aku...tp gmbr sepupu aku jer...aku jd jurufoto lak time nih...hahahhaa

ni kt anjung bilik aku...paling tepi sekali...mlm2 tgk laut walaupown xnmpak kn...yelah siang2 panas gile kt luar...rasa cm matahari kt ats kepala...biasala pntai kn...mane nk sejuknyer...
time ni dh nk blik dh...xbyk gmbr dpt ku snap...


then kehidupanku kembali lah ke segambut blik...hahahhahah....smpai demam la kami ni berjalan...pas blik dr PD aku demam cz berjangkit ngn sepupu aku...hampeh tol...tiap2 mlm nangis nk mak aku...huhuhuhu...pas tu bila kontrak aku ngn mak tam aku dh hbs aku trus balik umah aku kt kg.baroh pial....rndu sngt tau...tp pas ni kne g kl blik...kontrak kt umah mk ngah aku lak cz org gaji die blik kg daaaaaaa....nntikan cite seterusnye lk k kwn2....hahahha....to be continue...

2 comments:

bokbon said...

wahai si pemakai jubah hitam, pheewwwwiiittt..!!

anna said...

sapew nih????